y(ė)rd(e)ḳi (i)g (i)t(i)r b(ė)ŋkü y(ė)rd(e)ki (a)ŋ(a)r


Kalbak Taş (A-45)

Altay Bengü Bitik Taş

Türkçe Yazıt


Günümüz Türkçesi ile: Yerdeki (yeryüzü), iyidir/bitirir. (Sunsuz)Bengü yerdeki anar (hatırlar).

Anlamı: 

Yeryüzü; sonsuz bereket, şifa ve rızık kaynağıdır. Toprakta herşey yetişir.  Doğaya, toprağa iyi bakarsan, o da seni anar(hatırlar). Karşılığını görürsün, "Doğa anaya bakarsan, Doğa da sana bakar"anlamında.


Bu söz bana nedense Aşık Veyselin Kara Toprak şiirini hatırlattı.


Dost dost diye nicesine sarıldım

Benim sâdık yârim kara topraktır

Beyhude dolandım boşa yoruldum

Benim sâdık yârim kara topraktır


Nice güzellere bağlandım kaldım

Ne bir vefa gördüm ne fayda buldum

Her türlü isteğim topraktan aldım

Benim sâdık yârim kara topraktır.

(Aşık Veysel Şatıroğlu)


Fatih Mehmet Yiğit




















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar