GÖRMEDİM

Bilmedim, uydum şu mecnun gönlümün feryadına,
Aşka gönül verdim, beladan başka bir şey görmedim.
Yaralanmış ruhum güzellerden vefa bekler yine,
Ben henüz asla cefadan başka bir şey görmedim.

Görmedim asla dikensiz gül, karanlıksız ışık,
Her kavuşmayı daima takip eder bir ayrılık,
Söylüyorlar: “Daim sevgi, saadet var”, yazık!
Seyredip boş iddiadan başka bir şey görmedim.

Gördüğüm her muzdarip simaya duydum merhamet,
Yara, hem başkalarına yar oldum da sevdim tarafsız.
Aşina zannettiğim her yüzde heyhat!.. Akibet
Boş gururdan, riyadan başka bir şey görmedim.

Her muhabbet bir hıyanet, her gülüş bir hiledir!
Her saadet ruhu okşar pek sönük bir şuledir.
Belki var hatam? Fakat gördüklerim hep böyledir...
Görmedim, asla beladan başka bir şey görmedim!..

Azerbaycan Türkçesi ile:
Bilmedim, uydum şu mecnun könlümün feryadine,
Eşke dil verdim, beladen başka bir şey görmedim.
Ruhi-mecruhum gözellerden vefa bekler yene,
Ben henuz esla cefaden başka bir şey görmedim.

Görmedim esla dikensiz gül, karanlıksız işık,
Hep visali daima tekib eder bir ayrılık,
Söyliyorlar: “Daim zevki-seadet var”, yazık!
Seyr edib boş iddiaden başka bir şey görmedim.

Gördüyüm her müzterib simaye duydum merhemet,
Yare, hem eğyare yar oldum da, sevdim bicihet;
Aşina zenn etdiyim her yüzde heyhat!.. Akibet
Boş temellükden, riyaden başka bir şey görmedim.

Her mehebbet bir heyanet, her gülüş bir hiyledir.
Her seadet rühü okşar pek sönük bir şöledir.
Belke var sehvim? Feket gördüklerim hep böyledir...
Görmedim, esla beladen başka bir şey görmedim.

Şehit Türkçü Hüseyn Cavid
( 1882 - 1941 )
( Azerbaycan ) 
Bahar Şebnemleri (1917)

Büyük Türkçü Hüseyin Cavid; Türk esirleri isimli şiirinde Ruslar tarafından Hazar Denizindeki Büyük (Zire Adası) Nargin adasında aç bırakılarak, açlık, soğuk ve hastalıktan ağır işkenceler altında şehit edilen 10 bin Türk esirin yaşadıklarını şiirleştirmiş, Türkçü-Turancı düşünceleri ve şiirleri nedeniyle Hüseyin Cavid, Ruslar tarafından tutuklanmış sürgün edildiği sibirya'da soğuktan donarak can vermiştir.

Ruhu şad mekanı Cennet olsun...

https://turkologfatihmehmetyigit.blogspot.com/2019/09/nargin-adasi-ruslarin-cehennem-kampi.html?m=1

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar