24 TEMMUZ 1923 LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASI KUTLU OLSUN

Lozan nedir diye soranların şu iki haritaya dikkatlice bakması yeterlidir. Lozan Barış Antlaşması, Türkiyenin tapu senedidir. Lozanla Sevr ihaneti parçalanmış Türkiye Türklerin olmuştur. 


1071 Malazgirt zaferiyle Türk'ün kanı dökülerek alınan topraklar Mondoros mütarekesi bahane edilerek Atatürk'ün deyimiyle: Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş düşman toplarının sesleri Ankara polatlıya kadar gelmiştir. Atatürk'e Ankara'yı terk edelim Meclisi taşıyalım diyenlere Başbuğ Atatürk: 

"Tek başıma kalsam da mücadeleye ahdettim !
Şunu biliniz ki, bütün arkadaşlarım beni yalnız bırakıp gitseler, ben bu Meclis-i Âli'de tek başıma kalsam da, mücadeleye ahdettim.
Düşman adım adım her tarafı işgal ederek Ankara'ya kadar gelecek olursa, ben bir elime silâhımı, bir elime de Türk bayrağını alıp Elma Dağı'na çıkacağım.
Burada tek başıma son kurşunuma kadar düşmanla çarpışacağım.
Sonra da bu mukaddes bayrağı göğsüme sarıp şehit olacağım.
Bu bayrak kanımı sindire sindire emerken, ben de milletim uğruna hayata veda edeceğim. Huzurunuzda buna and içiyorum" diye yemin etmiştir. Türk'ün imanlı gücü ve süngüsü ile yurdun dört bir yanını işgal eden düşmanlar söküle söküle İzmirde denize dökülmüştür.

Lozanla ne kazanılmıştır? Diyenler olursa. Lozanla her şeyden önce Türkün kanı ve süngüsü ile çizilen sınırlar uluslararası antlaşma ile güvence altına alınmış Türkiye Türklerin olmuştur. Yine Lozan'la Türk'ün kanını emen, emeğini ve sermayesini sömüren Osmanlıyı gırtlağına kadar borç bataklığına sürükleyerek Osmanlı ekonomisinin çöküşüne ve mal varlıklarına el konulmasına neden olan emperyalistlerin kapitülasyon adlı sömürü düzeni ortadan kaldırılmıştır. Lozanla hem siyasi hem de ekonomik bağımsızlık elde edilmiştir ki bu ikisi bile Türk tarihi açısından devrim ve büyük bir zafer niteliğindedir.

Yok efendim lozanın gizli maddeleri var gibi söylemler: "İzmirde Mustafa Kemal galip geleceğine keşke Yunan galip gelseydi" diye dua eden, lozanı kaldırtıp Türkiye yi eyalet sistemi adı altında Türkiyeyi yeniden bölerek  Sevr ihanetini hortlatmak isteyen özünde Türk düşmanı Rum tohumu İngiliz devşirmelerinin aslı astarı olmayan, yalan ve palavradan ibaret suyu bulandırma çabalarıdır.

Ayrıca şunu da ifade edelim ki: Lozan Antlaşması, Türkün yeni toprak kazanımlarına ve Misak-ı Milli'yede engel  değildir. Nitekim Hatay'ın anavatana katılması bunun en somut örneğidir.

Lozan Barış Antlaşması kutlu olsun
Tanrı Türk'ü korusun...


Kerkük Türktür Türk kalacak...

Lozan Antlaşmasından 9 yıl sonra 1933 yılında Atatürk ile General Mac Artur görüşmesi esnasında Atatürk tarafından söylenen söz: ''Allah nasip eder, ömrüm vefa ederse Musul, Kerkük ve adaları geri alacağım. Selanik de dâhil Batı Trakya'yı Türkiye hudutları içine katacağım.'' 

(Türk Silahlı Kuvvetler Dergisi, syf: 26, sayı: 333, Temmuz 1992)

"Atatürk ve Türk Birliği" başlıklı ayrıntılı makale aşağıda  linktedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar