TÜRK TÖRESİ GEREĞİ; YÖNETİCİLER DAİMA ULUSUNU DÜŞÜNMELİ, ADİL OLMALI, ULUSUNUN MUTLULUK, REFAH VE ZENGİNLİĞİ İÇİN ÇALIŞMALIDIR. 

Bey zahmet çekip memleketi tanzim ederse (ülke ve halkı için çalışırsa, adil kanunlar uygularsa, sosyal adaleti sağlarsa) halk kendi kendine zenginleşir. Halk zenginleşirse beyin her arzusu yerine gelir.

Ey devletli hükümdar, kuldan fakir adını kaldıramayan nasıl bey olur.

Kutadgu Bilig

Türk Bilge Yûsuf Hâs Hâcib

***

İlimizin Beyi

Kutlu olsun evi

Şad olsun günü

Uzun olsun ömrü

İl yoksulunu savundu

Çıplağı giydirdi, açı doyurdu

Zalimlerden mazlumu

Ezilmekten korudu...

(Başkurt Türkleri Bikyen Mergen Batur Destanı)

***

Gözü güzel iyi halkım

Yakasız elbise olmaz

Adaletsiz halk olmaz

Attan yaya yürümeyin

Atın güzeline binin

Elbiseden çıplak yaşamayın

Elbisenin güzelini giyin…

(Hakas Türkleri Altın Çüs Destanı)

***

“Halkımın içinde fakir kalmasın

Zulüm gören fakire hayvan paylaştırıp verin

Giyimi olmayan baldırı çıplaklar

Altın gümüş alsınlar,

Pazara gitsinler

Giyim satın alsınlar

Sevinip dursunlar” Diye buyruğumu söyleyin…

Halkının değeri şunda;

Yetim-Dula rastlasa

İyi muamele edip onu kolladı

Yoksulluğu olmadı

Halkını iyi idare etti

Halkı özgür yaşadı

Kaygı kahır çekmedi.

Yayılıp yurdu gelişti

Kaygıyı bilmedi

Bahtlı halk diye tanındı...

(Kırgız Türkleri Boston Destanı)

***

Bahadır Kara Han tüm halkıyla

Yıllardır birlikte yaşamaktadır.

Hiç kimseyi yaya yürütmedi

Hiç birini aç bırakıp susatmadı

Tüm Halkı hayvanlı kıldı

Hiç biri ben fazlayım demedi

Hepsi acı çekmeden yaşıyor

Kara Han'ın yurdunda onu sevmeyen kişi yoktur.

(Kırgız Türkleri ait Han Orba Destanı)

***

Halkın karnını aç ve susuz, sırtını çıplak bırama. Halkın karnı tok, sırtı berk olursa, ulu Tanrı daima senin yanında olur. Sen Tanrı katında yücelirsin.

(Sibirya Türkleri Ak Han Destanı)

***

Dede Korkut şöyle seslenir: 

"Kalk, alaca çadırını yeryüzüne diktir, attan aygır, deveden buğra, koyundan koç kes.

İç Oğuz'un, Taş Oğuz'un beylerini başına topla..

Aç görsen doyur, çıplak görsen giydir, borçluyu borcundan kurtar, tepe gibi et yığ, göl gibi kımız sağdır, büyük şölen ver, dilek dile..

Olur ki, bir ağzı dualının hayır duası ile Tanrı bize yardım indirir.” 

***

Tanrı buyurduğu, kutum var [olduğu] için, bölüğüm var için, ölecek boyları (halkı) diriltip yedirdim. Yalın (çıplak) boyları (halkı); donlu (elbiseli), fakir bodunu (halkı); bay (zengin) kıldım. Az bodunu çok kıldım, değerli illiden, değerli kağanlıdan yeğ kıldım.

(Gök-Türk Kağanlığı Kültigin Yazıtı)

***

ATATÜRK: "Mal ve mülk, bana ağırlık veriyor. Bunları, soylu milletime geri vermekle büyük ferahlık duyuyorum. Zenginlikten ne çıkar; insanın serveti, kendi manevî şahsiyetinde olmalıdır."Diyerek mal varlığının tamamına yakınını Türk milletine bağışlamıştır. 

Türk Ulusuna böyle yöneticiler lazım.


Fatih Mehmet Yiğit 

TÜRK BİLGELİĞİ
















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar