Sadece Türk kilimi değil,  Türk Tamga ve sembollerinden içinde derin anlamları bulunan eşsiz bir sanat eseri...

Resim: Eski Türk kilimi Bursa/Türkiye 

Koca bir Deryayı bir damla katre de görmek gibi bir şey Türk kilimlerini seyretmek...




Beyin imgelerle, sembollerle düşünür...
Sembolizm Dünyanın en eski dilidir. 
Türk kilimleri bunun en güzel örnekleridir.
Artık o eski; Türk tamga, motif ve sembolleri ile dokunmuş halı ve kilimler üretilmiyor.
O dili unuttuk mu yoksa?
Hatırlamaya ve huzur bulup rahatlamaya ihtiyacımız var...

Türk kilimlerinde yer alan; tamga,sembol ve motiflerle neler anlatılmakta diye sorarsanız:
Sevdalar, özlemler, hasretler, aşklar, ayrılıklar, umutlar, sevinçler, üzüntüler, kederler, doğumlar, ölümler, göçler, savaşlar, dağlar, göller, ağaçlar, kuşlar,geyikler,atlar,kurtlar, yıldızlar, insanlar, ülküler, inançlar...

Evrene, hayata ve insana dair herşey anlatılmakta. Yeter ki bu dili anlayalım, unutmayalım, nesilden nesile taşıyalım...

Fatih Mehmet Yiğit

Sevdiğine sözü olan bir kilim dokur
Kilimin dilinden ancak anlayan okur
Sırlarımı verdim sana sevgimi verdim
Şu gönlümü kilim yaptım yoluna serdim

Ayıptır günahtır diye kilit vurdular dilime
Aşkı dokudum kilime anlıyor musun
Yetinmedim türkü yaptım gayrı bu canımdan bıktım
Hani senin olacaktım dinliyor musun

Kilim kalbin aynasıdır gönlün sesidir
Her nakışı bir duygunun ifadesidir
Kilim sevgiliye çağrı aşka davettir
Kimi renkler şikayettir kimi hasrettir

Ben şu gönül tezgahında kilim dokudum
Erenlerin dergahında aşkı okudum
Töremizde kilim demek ilim demektir
Kilim sevdadır özlemdir derttir istektir

Türk Halk Türküsü

Koca bir Deryayı bir damla katre de görmek gibi bir şey Türk kilimlerini seyretmek...





























































Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar