Utu ağzıma adaleti ve doğruluğu koydu.

Ulusuma hüküm ve kararları tam olarak vermek için,

Doğruluğu yaymak,

Erdemliyi güçlendirmek, kötülüğü yok etmek için,

Kardeşin kardeşe doğru söylediğini, babaya saygı duyulduğunu,

Ablaya karşı gelinmediğini, anadan korkulduğunu,

Güçsüzün güçlüye bırakılmadığını, zayıfın korunduğunu,

Kuvvetlinin keyfince davranmadığını, insanın insanla çekişmediğini,

Kötülüğün, şiddetin yok edildiğini, adaletin boy verdiğini görmek için.

Utu, Ningal'in doğurduğu oğul, payım olarak verdi bana.

Kötülüğü ve şiddeti ben engelledim,

Sümer'e doğruluğu ben getirdim.

Ben adalet aşığı bir çobanım,

Sümer' de doğmuş biri, Nippur yurttaşıyım ben, .. .,

Eşitsizliği/haksızlığı hoş görmeyen bir yargıcım,

Yerinde kararlardan başkasını vermeyen,

(Öyle ki) kuvvetli yüksekten ve kudretli davranamaz,

Güçlü zayıfı ezemez ;

Soylu(zengin), özgür insana kötü davranamaz,. . . ,

Yoksul, varsıla (zengine) karşılık vermekten çekinmez,. ...

Her zaman için, rüşvetle verilen hükmü, dönülen sözleri, yasak ettim,

Uygunsuzu, ağzı bozuğu, ... silip attım,

Sapkını, yalanı, dolanı, doğru yola döndürdüm.

Haksızlığa uğramışın, dulun, yetimin-

"Ey Utu, Ey Nan na" haykırışlarına yanıt verdim,. . .,

Bozkırda adam soyan amansızların kökünü kuruttum,

Bütün gücümle iyinin yanındayım, ....

Sümer Türk Kağanı

İşme Dagan 

(MÖ.1889-1871)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar